דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיילים וותיקים לא מתים לעולם-לאריאל שרון 

מאת    [ 13/02/2006 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 3738 פעמים ]



חיילים וותיקים לא מתים לעולם- לאריאל שרון.

מאת: צבי גיל המאמר מופיע בעת ובעונה אחת באתר המחבר "זרקור"

ראש הממשלה ,אלוף(מיל) אריאל שרון נלחם על חייו. הפעם לא עומדות לרשותו לא כיתות,לא מחלקות,לא פלוגות ,לא גדודים,לא חטיבות,לא אוגדות ולא עוצבות,לא חילות יבשה,ים ואוויר. הוא ניצב לבדו מול מלאך המוות כאשר אשפת חצי תכסיסיו הייחודיים ריקה. ומי שמאמין בהשגחה העליונה אולי היא משקיפה על מאבקו באמפטיה.

רבים מכירים את אריאל שרון ,את עלילותיו ואת מעלעליו.אשר לי ,הכרתי אותו מימי נעורי ובעת בחרותו. הוא לא היה הרבה יותר מבוגר מאנשי הגדנ"ע שאני נמניתי עימהם ואשר אותם הדריך בכפר הנוער במגדיאל אשר בהוד השרון של ימינו. סמוך למקום מגוריו בכפר מל"ל. אנו היינו אודים מוצלים שטרם נערנו את האפר מעלינו. וכמובן ,כרבים אחרים,ובעיקר עיתונאים,עקבתי אחריו בתקופות השונות שבהם פיקד ולחם.

אריאל שרון היה אולי הנועז שבמפקדים הצבאיים של צה"ל. לעתים נועז מדי כאשר המציאות לא עלתה בקנה אחד עם תפיסתו את הזירה.ואני מתייחס אך ורק לזירה הצבאית. הוא היה הטוב שבטקטיקנים הצבאיים בייחוד כאשר נדרשה תושייה למצב שנתהווה,שלא היה כתוב במשנה הצבאית הסדורה. בתחום הזה לא היה כמוהו במציאת פתרון שרוני מובהק.

אריאל שרון,כפי שכתבתי באחד ממאמרי,ייכנס להיסטוריה בשל פריצת הדרך עם פינוי עזה כצעד שמשמעותו היפרדות,בשלבים,מן הפלשתינאים והבטחת מדינה יהודית חופשית ודמוקראטית. בסוגיה זאת וודאי שיש שחולקים עלי. אך גם אלה לא יוכלו לקחת ממנו את העוז והגבורה של חייל אמיץ ומיוחד זה.

דברים אלה נכתבים כאשר ראש הממשלה חי ונושם ומצבו מוגדר קשה,קריטי ויציב.הם נאמרים כדי שמבחינתי אני לא אנהג על משקל האמירה הלקוחה מפרשיות השבוע :"אחרי מות,קדושים, אמור.." כלומר רק כאשר האדם הוציא את נשמתו משפיעים עליו כול ההלל והקילוסים ומאוד צפוף שם. או שלא "מספידים אדם" בטרם מותו,וכל הנקרולוגים מוכנים לדפוס,לרדיו,לטלוויזיה אם וכאשר יעצום את עיניו לנצח.אני חולק על גישה זאת.איני רואה טעם לפגם בהשמעת השבחים לאדם בעודנו חי. אדרבא,לדעתי חשוב שייאמרו,על ידי אזרח מן השורה כמוני, כאשר האיש חי.והיה אם הוא יתאושש וישוב להכרה, ההספדים שוב יוכנסו למקפא,ומה שנאמר נאמר.

בהתבטאויות רבות בכתובים חלקתי על מדיניותו של האיש ואת התנהלותו השלטונית שגבלה לעתים בביזנטיניות, אף שהערכתי את עוז רוחו.אבל כאיש צבא מקומו מובטח בפנתיאון הביטחוני של מדינת ישראל. על שרון אפשר לומר את הנכתב והושר בבלדה אמריקנית ידועה:
They just fade away Old soldiers never die,
בתרגום: חיילים וותיקים לא מתים לעולם,הם רק נמוגים.......כמו שמוכיח זאת בפועל אלוף האלופים(מיל) אריאל שרון.
צבי גיל הוא עיתונאי וסופר. מילא תפקידים בכירים ברדיו ובטלוויזיה במסגרת רשות השידור. הוא עוסק בפרוייקטים שנוגעים לתקומה של ניצולי השואה והתפקיד שהם מילאו בהקמת המדינה ובביסוסה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב